Corina las: Een lege plek-Sophie Wester****1/2


Met dank aan De Crime Compagnie voor het recensie exemplaar.

Auteur: Sophie Wester

Genre: Thriller

Aantal pagina’s: 333

Verschijningsdatum: februari 2023

Over de auteur:

Achter de naam Sophie Wester gaat het schrijversduo Sophie Fraza en Ester Ankoné schuil. Hun missie is om spannende verhalen te schrijven waarin de lezer zich kan verliezen. Want wat is er nou heerlijker dan de wereld om je heen voor even te vergeten?

Als (voormalig) docenten Nederlands delen zij een grote liefde voor de Nederlandse taal. Natuurlijk lezen zij graag en veel, maar ook schrijven is iets wat zij altijd hebben gedaan. In september 2019 zijn zij gestart met een tweejarige opleiding aan de Schrijversacademie om hun schrijfskills verder te ontwikkelen. Daar ontstond het ambitieuze plan om samen een boek te schrijven. Samen karakters uitwerken, elkaars scènes redigeren, de plotlijnen als puzzelstukjes in elkaar passen, het bleek uitdagend en ontzettend leuk om te doen.

Het resultaat was de meeslepende thriller Moordende hitte, die in augustus 2022 verscheen. Door de herkenbare personages, verrassende plot en fijne schrijfstijl is het een boek dat je in één ruk uitleest.

Een lege plek is hun tweede psychologische thriller.

http://www.crimecompagnie.nl

Achterflap:

Arts Birgit gaat altijd tot het uiterste om haar cliënten te helpen met hun kinderwens. Maar deze keer gaat ze te ver…

Birgit Zilver is een succesvolle arts in haar eigen vruchtbaarheidskliniek. Wanneer haar ex-vriend Sander vraagt of ze hem en zijn vrouw Annabel wil helpen met hun kinderwens, is Birgit zo overrompeld dat ze toestemt. Kort daarna krijgt ze te maken met heftige bedreigingen en raakt ze de controle over haar leven kwijt. In een wanhopige poging om de regie weer terug te krijgen, maakt Birgit een grove inschattingsfout.

Mijn mening:

Whoejaaa dit mensen is nu echt weer een hele fijne thriller van eigen bodem. Bij het vorige boek van dit duo werd ik helemaal gelukkig van de proloog en ook nu is hij gewoon weer geweldig. Wat is hier gebeurd?

De schrijfstijl is wederom niet te moeilijk, maar je ziet wel progressie. Er zit meer diepgang in de personages en je voelt alles nog even wat meer dan in het vorige boek. Het onderwerp is voor mij best origineel of misschien eerder beladen. En waar ik daar normaliter ver weg van blijf, had ik er door de manier van schrijven dit keer weinig tot geen moeite mee. Alle hoofdpersonages zijn zo uitgewerkt dat de gedachtes, de keuzes, gevoelens je weten te overtuigen en je een ieder wel tot een bepaald niveau sympathiek gaat vinden.

Het verhaal zit puntgaaf in elkaar en in mijn hoofd zijn er meerdere verdachten. De manier waarop uiteindelijk de ontknoping komt, en daarbij de dader, zetten mij op het verkeerde been, maar de reden geeft mij tranen in mijn ogen en ik snap het gewoon bijna. Het echte einde is prachtig, ontroerend, pijnlijk en zo goed!

Omdat ik het op bepaalde punten toch ook af en toe wel een heel klein beetje traag vond en net even too much info kreeg die in mijn ogen niet relevant was, krijgt dit boek overall vier en halve sterren.

Corina Nieuwenhuis.

**Vinden jullie het leuk ons op Facebook te volgen?

Like dan onze pagina Samenlezenisleuker en word om mee te kletsen over boeken lid van onze echte gezellige boekengroep! En dat kan hier: Samenlezenisleuker 😀

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Plaats een reactie