*Winactie gesloten* Samen praten met: Pjotr Vreeswijk inclusief Winactie Dwaalspoor!!

Pjotr

En daar zijn we dan met de winnaar van Dwaalspoor!! Te leuke treinen kwamen er voorbij en na de lootjes geschreven, gevouwen en gehusseld te hebben kwam daar één mazzelaar uit! Namelijk…..

Natalie Huijsman

Gefeliciteerd en als je ons je adres gegevens mailt naar Samenlezenisleuker@gmail.com dan regelen wij de rest en hoef jij alleen nog maar bij de brievenbus te gaan zitten wachten…

Wij bedanken nogmaals Pjotr Vreeswijk en Uitgeverij LetterRijn voor het interview en de prachtactie!

Boek ontvangen? Een foto in de groep zouden we leuk vinden. 🙂

Heel veel leesplezier in ieder geval!!

img_9180

Afgelopen 21 oktober verscheen het tweede boek van Pjotr Vreeswijk bij Uitgeverij LetterRijn. 

Wij lazen hem samen en waren toch echt wel enthousiast. Onze recensie gemist? Klik dan even deze link:

Duorecensie Karin & Corina: Dwaalspoor-Pjotr Vreeswijk****

En nu mochten wij deze te leuke politieagent wat vragen stellen ennnnnn je kan Dwaalspoor ook winnen!! Dus lees met ons mee!!

Het interview:

1: Voor wie ons vorige interview gemist heeft en jou nog niet kent. Kun je jezelf beschrijven in 3 steekwoorden?

Dapper, krachtig en slim. Hahaha…. Lastige vraag. Drie steekwoorden hè? Vrolijk. Levensgenieter en een beetje gek.

2: Masterplan begon (in onze ogen) wat langzaam, daar hadden we bij Dwaalspoor totaal geen last van. Was dit een bewuste keuze?

Ja klopt. Ik herinner me dat nog, dat jullie dat zeiden. Er waren meer lezers die dat vonden. Ik heb de feedback dan ook ter harte genomen. Op sommige vlakken vind ik Dwaalspoor een verbetering op Masterplan. Maar, ik moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn derde boek ietsje op de rem ga hier en daar. Ik denk dat dat boek ergens tussen de twee voorgangers in komt te zitten, qua snelheid dan. Ik wil de sfeer en actie zeker vasthouden. Schrijven blijft een heel proces joh.

3: Masterplan was een daverend succes te noemen, voelde je daardoor meer druk bij Dwaalspoor?

Ja, best wel hoor. Eerlijk gezegd vind ik dat onderdeel van het schrijven een soort drama. Het als alsof je in een achtbaan zit. Soms ben je helemaal blij en sta je vierkant achter je product en dan weer zou je het allemaal het liefste deleten.

4: We hadden, naast het heerlijke en snelle spektakel, gehoopt op meer uitwerking van de hoofdkarakters Alex en Suzanne. Kun je je daar in vinden?

Hmm… ja. Ik weet dat eigenlijk niet. Uiteraard kan ik niet voor jullie denken. Als jullie dat gemist hebben dan is dat natuurlijk zo. Voor mij was het voldoende. Het is ook een kwestie van smaak denk ik. Misschien is het ook omdat ik het schrijf. Ik voel de ontwikkeling wel, maar misschien komt het op papier minder over. Ik zie bij Alex bijvoorbeeld wel een patroon ontstaan. Eigenlijk gaat het niet zo heel best met hem. Merkten jullie dat ook?

Corina: Ja, het is niet de meest stabiele persoon wat ik aan emotie zag/las.

Karin: Ja, ik krijg het gevoel dat Alex zich niet op het spoor bevindt waar ik denk dat hij thuishoort.

5: Wat was de inspiratie bron voor het nucleaire aspect in Dwaalspoor?

Ik ben dol op ongrijpbare dingen. Dingen die groter, veel groter zijn dan wijzelf. Ik vind er een bepaalde dreiging vanuit gaan. Het is er wel maar je ziet het niet. Dat is eng. Dat intrigeert me. Ik wilde natuurlijk in de stijl van Masterplan doorschrijven. Het moet voor mij groot, groter grootst zijn.

6: In Dwaalspoor moest je een redelijk belangrijk personage uit Masterplan “opofferen” Hoe lastig was dat?

Ja dat was lastig. (Zonder namen te noemen.) Ik wist in het begin ook niet hoe het zou aflopen. Later begreep ik dat het niet anders kon. Ik denk dat het boek, als het goed met die personage was afgelopen een iets te hoog A-Team gehalte zou krijgen. Dus ja… Daar ga je dan. Ik vind het ergens ook wel zonde. Er zat nog best veel in. Beetje cryptisch allemaal, maar ik wil liever niet te veel weggeven.

7: Heb je al ideeën voor een deel drie?

Ik ben momenteel even met een ander personage bezig. Een ander boek in hetzelfde genre. Maar voor Alex en Suzanne heb ik ideeën zat. Ik zou wel een verhaal willen schrijven dat zich bijna geheel in Parijs of Londen afspeelt. Ik zou ze wel weer eens echt samen willen laten optrekken en misschien dat Alex dan wel de ballen heeft om naar haar uit te spreken wat hij eigenlijk voor haar voelt. Of… Nou ja. Ik weet het niet. Hahaha…

8: Wij proosten uiteraard weer mee op het succes van Dwaalspoor, met welk drankje gaan we dat doen? 🙂

Ik ben gek op twee drankjes. Gin-tonic en Whisky. Maar aangezien jullie mij twee feestbeesten lijken kies ik voor de Gin.  Proost.

***En nu wil je natuurlijk weten wat je moet doen om te winnen? Laat ons je dat vertellen!!***

1: Like de pagina op Facebook van LetterRijn via deze link:

Uitgeverij LetterRijn 

2: Reageer onder deze post in onze Facebookgroep met een gifje van een trein….

Om te kunnen reageren op die post; word (als je dat nog niet bent) dan even lid via deze link:

Samenlezenisleuker

Wij bedanken Pjotr voor zijn tijd en Uitgeverij LetterRijn voor het beschikbaar stellen van het te winnen exemplaar!!

Heel veel succes iedereen, wij maken zaterdag 11 november de gelukkige winnaar bekend, yeeehaaaaa!

Dwaalspoor

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

3 gedachten over “*Winactie gesloten* Samen praten met: Pjotr Vreeswijk inclusief Winactie Dwaalspoor!!”

Plaats een reactie