Leesclub Samenlezenisleuker: Kai-Tijdens het lezen!

Leesclub KAI namen

En ook nu zijn we weer heerlijk onze meningen aan het uitwisselen in de leesclub en hebben sommigen het boek zelfs al uit. De vraag voor deze leesclub tijdens het lezen was:

Het verhaal wordt vanuit Kai en Stella verteld. Met wie heb jij tot nu toe het meest affiniteit?

En daar kregen we weer verschillende antwoorden op, te leuk. Lees maar mee!!

 

Jamie Lee :

Ik heb het meeste affiniteit met, moeilijk eigenlijk met geen van beiden, maar als ik moet kiezen Stella. Het is een lieve meid. Al maakt ze zich wel heel erg druk om haar geheim en wat Kai daarvan vindt.

Simone:

Ik ben voor team Stella. Zij ligt misschien ook voor de hand, omdat ik ook een vrouw ben. Het gaat meer op de manier van reageren. Stella kan tegen Kai slecht de waarheid vertellen en draait om de pot heen. In sommige situaties doe ik dat ook liever, zeker wanneer het om gevoelens gaat. Kai komt heel erg over als player (wat ik ook dacht, toen ik de cover van het boek zag) en dat ben ik niet.

Gerda:

Ik neig naar Stella, en dat is eigenlijk voornamelijk omdat ik Kai zo’n player vind. Ik weet niet of ik voor haar kies vanuit het vrouwelijk perspectief? Ze vinden elkaar erg leuk maar zijn nog jong (15) , ze ervaren een enorme aantrekkingskracht maar dat is toch normaal bij pubers? Voor Kai lijkt het eerder een extra “dame” op zijn lijst. Ze zijn het ene moment nog kinderlijk bezig met hun konijntjes om wat later ( voor Stella in ieder geval de eerste keer ) seks te hebben!

Bernadette:

Ik denk dat ik de meeste affiniteit met Stella heb. Ik snap haar onzekerheden en haar wispelturigheid. Gelukkig ben ik  wel een stuk daadkrachtiger dan dat zij is.

Anne:

Met Kai zeker niet, hij lijkt me veel te macho en wil eigenlijk ook meest zijn zin krijgen! Dus opteer ik voor Stella, jong speels meisje, soms wat “kinderlijk en naïef” maar wel weet wat ze wil bereiken in haar leven, door de jaren heen leert ze ook op haar strepen te staan!

Inge:

Mijn sympathie gaat naar Stella. Vanaf klein kind tot puber blijft ze altijd eerlijk. Een spontane, lieve meid.

Anita:

Vooropgesteld dit vind ik het leuke in het boek en waardoor het ook niet zo voorspelbaar is. Tot nu toe gaat mijn voorkeur naar Stella maar dat komt omdat Kai tot nu toe echt een player is en ook door het spelen met de tijd (dat ze 15 zijn en in het nu) maar of dat ook zo aan het einde van het boek is dat weet ik niet. En ook omdat ik zelf een vrouw ben is het makkelijker om me te identificeren met Stella.

Corina:

Ik neig naar Kai, ik vind Stella een beetje een tutje. En daar ben ik een beetje allergisch voor.

Karin:

Ik vind Stella erg leuk, van de binnen- en de buitenkant. Ik moet zeggen dat Kai wel een inhaalslag wist te maken in zijn voordeel!

Marianne:

De persoon die mijn voorkeur heeft tot nu toe is eigenlijk geen van beiden. Kai is naar mijn mening een beetje een gladjanus die aan de ene kant mee (wil?) doen, omdat ie naar mijn mening niet wil onderdoen voor Dex en Collin, maar aan de andere kant Stella niet uit zijn hoofd kan zetten. Stella is naar mijn mening ook een beetje losbollig met een voorkeur voor Kai maar wil/kan dat niet toegeven. Ik ben nog niet zo ver in het boek dat ik mij een weloverwogen mening kan vormen nog.

 

Over Kai:

Het is toch een cliché dat de lijn tussen liefde en haat dun is? Of is het dat de liefde alleen maar van één kant komt?

KAI
We lagen samen in de box.
We speelden samen in de zandbak.
We liepen hand in hand naar school.
We ervaarden de eerste kus met elkaar.
We deden het voor de eerste keer met elkaar.
Nu haat ze mij.

STELLA
Je kent het vast wel.
Iemand die veel voor je betekent. Een belangrijk persoon van wie je weet dat die ook om jou geeft en die je nooit meer kwijt wilt. Maar opeens daalt dat gevoel door allerlei redenen in rap tempo naar beneden.
Boeien, zou je denken. De oplossing is toch makkelijk? Je besteedt er gewoon geen aandacht aan. Maar in mijn geval is het niet zo simpel om hem te vermijden.
Hij is namelijk mijn buurjongen.

**WWW is een vierdelige serie over Dex, Kai, Liam en Collin. De mannen zijn allen vrouwengek, flirten graag en nemen het ervan. Je leeft tenslotte maar één keer.
Wanneer ze de ware tegenkomen, denken ze de buit al gauw binnen te hebben. Of dat zo heel makkelijk gaat is nog maar de vraag.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Een gedachte over “Leesclub Samenlezenisleuker: Kai-Tijdens het lezen!”

Geef een reactie

