Myrtle (14) las: Laat me met rust-Maaike Möllmann****

Maaike

Met dank aan Maaike Möllmann voor het recensie-exemplaar.

Auteur: Maaike Möllmann

Uitgever: Taalkwestie

Aantal pagina’s: 175

Genre: Young Adult / NUR 284

Verschijningsjaar:  2017

 

Over de auteur:

Maaike Möllmann (1972) woont en werkt in Eindhoven. Ze schrijft er en maakt fictie van wat ze om zich heen ziet en hoort.

Laat me met rust is haar debuut.

( https://maaikemollmann.com )

Cover:

Ik vind het een mooie cover, vooral omdat het roze wat uit de mobiel komt doorloopt op de achterflap. Ook vind ik de cover goed bij het boek passen en omdat het ook wel opvallend is, zou ik het zeker oppakken.

Achterflap:

Het brommende geluid van de scooter achtervolgt haar nog altijd in haar slaap. Soms, heel soms, denkt ze terug aan hoe bijzonder ze zich voelde. Het gelukkigste meisje van de stad. Ze denkt aan de momenten dat hij haar terugbracht naar haar eenzame fiets op school. En dat ze eigenlijk geen afscheid wilde nemen… Een vuil, doordacht plan was het.

Hoe heeft ze zich zo kunnen vergissen?

Als Tess uiteindelijk breekt en haar beste vriendin Lize alles vertelt, komt hun vriendengroep in actie.

Mijn mening:

Het gaat over een meisje Tessa, het begint in de tegenwoordige tijd, en je hebt door dat het niet goed gaat met haar. Dan ga je steeds terug in de tijd, tot je weet waarom ze zich zo voelt. Wanneer je dat weet, blijft het verhaal in de tegenwoordige tijd.

Dat vond ik erg leuk gedaan, en daardoor bleef het spannend. Steeds weer was ik nieuwsgierig naar wat komen ging, ik heb het boek dan ook in één ruk uitgelezen. Ik vond het ook mooi om te lezen hoe haar vrienden haar hielpen, ze steunden haar en oordeelden niet.

Door de manier waarop het is geschreven, leek het allemaal heel echt. Ik kreeg het gevoel dat dit ook zomaar mij kon overkomen, het leek zo makkelijk te gaan. Het enige wat ik niet echt leuk vind is het einde, het verhaal is wel afgesloten, maar het laat je toch met vragen achter.

Verder vond ik het echt een leuk boek en denk ik dat het erg leuk is voor kinderen van mijn leeftijd!

Conclusie:

Vier sterren voor Laat me met rust.

Myrtle Meinen.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Een gedachte over “Myrtle (14) las: Laat me met rust-Maaike Möllmann****”

Geef een reactie

