Leesclub Samenlezenisleuker:Slapen doen we morgen weer-De Cover!

Leesclub Alice Bakker

We gaan weer beginnen met een Leesclub, onze eerste in het genre Young Adult! We love Young Adult dus we kunnen niet wachten om te mogen beginnen met lezen. Maar nu eerst de cover! Wat vinden we hiervan? Lezen jullie mee?? 😀

Sherry:

De cover vind ik er zeker aantrekkelijk uitzien. Er komen twee woorden bij me op bij het zien van de cover: vrijheid en blijheid.

Ingrid:

De cover oogt heel actief door de band en het dansende meisje. De felle rode kleur associeer ik met actie en snelheid. Een verhaal met actie verwacht ik dus. Het meisje staat op enige afstand van de bandleden, verder geen personen. Dat maakt meteen duidelijk dat het om deze (duidelijk jonge) personen gaat in het verhaal. Doordat ik slechts de silhouetten zie, doet het een beetje mysterieus aan, en ben ik benieuwd naar wat het verhaal van deze personen is.

Al met al een sprekende aantrekkelijke cover. Duidelijk ook dat het om een Young Adult boek gaat.

Brigitte:

Ik vind de cover eigenlijk niet echt iets zeggen. Je ziet dat het over een band gaat en er is 1 iemand die de handen omhoog steekt. Als ik lees waar het boek over gaat zie ik dit voor mij niet echt terug in de cover, sorry.

Femke van der Bie:

Ik vind het erg leuk gedaan, maar ergens vind ik het ook leeg. Het geeft mij het idee van “vanavond en vannacht is het feest en morgen komt de rest” maar dat klopt niet helemaal met het verhaal zelf haha. De persoon op de voorkant met de armen omhoog springt erg naar voren, maar zo lijkt de zaal erg leeg, wat een beetje vreemd is als het een beroemde band zou zijn. Misschien zie ik het verkeerd haha!

Femke van der Klooster:

De cover laat een band zien die aan het spelen is, door de kleur rood/zwart geeft het de indruk dat het een spannend boek is. Mooie foto met mooi kleurgebruik ik ben benieuwd!

Corina:

Hij is me wat te donker, maar ik vind de kleurstelling wel mooi. Tikje mysterieus, i like it!!

Karin:

Party Machen! De cover in combinatie met de titel maakt vrolijk. Dit in tegenstelling tot het kleurgebruik wat dan juist weer donker oogt. Het is duidelijk dat het om een Young Adult gaat, tof gedaan. Het maakt nieuwsgierig naar de achterflap.

Chriss:

De cover heeft iets mysterieus. Het past ook echt bij YA. De titel roept bij mij meteen vragen op, wat mij nieuwsgierig maakt naar de inhoud.

Tjitske:

Het oogt wel mooi maar als ik eerlijk ben had ik gedacht dat het dan over feestjes gaat en muziek tot diep in de nacht. Dat is niet mijn ding.. Gelukkig lees ik altijd de achterkant en dan zou de tekst me aanspreken. Het kleurgebruik is op zich wel mooi en warm. Maar de heftigheid van een aanslag komt er voor mij niet uit.

Elsa:

In zijn geheel vind ik het geen hele slechte cover, best aardig. Wel had het van mij nog wat meer passend mogen zijn bij de achterflap tekst. Wellicht wat groter publiek bij de band en locatie in een park, in plaats van zoals je nu ziet een speelruimte. Wat ik er wel tof aan vind is dat de mensen niet echt zichtbaar zijn maar verborgen blijven in het semi donker. Het lettertype van de titel had wat mij betreft ook wel wat strakker gemogen, meer stoer of iets dergelijks.

Jolanda:

Ik vind de cover mooi van kleur en daardoor lijkt hij spannend. Je wordt er door geprikkeld om te gaan lezen. De rood/gele kleur van een zonsondergang op de achtergrond van een zwart getekende popgroep.

De titel Slapen doen we morgen weer maakt je nieuwsgierig maar geeft ook veel vragen. De titel is op vele manieren uit te leggen, maar wat bedoelt de schrijfster, je moet hem gewoon lezen voor het antwoord.

Ans:

De cover nodigt uit tot lezen. Hij ziet er gezellig en gaaf uit. Een mooi concertje, dus slapen doen we morgen pas. Past perfect bij de titel.

Jannie:

Ik vind de cover wel wat geheimzinnig, er is een meisje erg blij en op de achtergrond staat een bandje te spelen, het is schemer. Ik ben benieuwd naar het boek.

Anita:

Ik vind de cover wat donker, maar aan de andere kant heeft het ook iets mysterieus waardoor ik heel erg getriggerd wordt om het boek te lezen.

Linda:

De cover komt warm over, een warme zomeravond, maar toch mysterieus door de zwarte schaduwen. De kleuren doen mij denken aan Afrika, The Lion King, maar de titel maakt mij meteen nieuwsgierig. Mooie kleuren samenstelling, en door de schaduw figuren en de titel wordt het meteen spannend, ik verwacht van dit boek dat het vol spanning en emoties zal zitten. Of dat ook zo is weet ik pas als ik het boek heb gelezen.

De cover geeft mij het gevoel dat het een spannend boek is waarin ook veel emoties voorkomen.Het lijkt me een heel avontuur om dit boek te lezen, en ik kan niet wachten om het mysterie te ontrafelen door te beginnen met lezen.

En dan mogen we nu beginnen met lezen, whiehoooo. We hebben er zin in! Tot het volgende item!

 

Over Slapen doen we morgen weer:

De vijftienjarige Merel gaat met haar vrienden naar het Koningsnachtconcert in het Klaverpark. Daar treedt de band Twils op, waar Merel en haar vriendin Sarah groot fan van zijn. Als er een aanslag gepleegd wordt tijdens het concert verandert alles.

Al snel blijkt dat het niets met terrorisme te maken heeft, iemand heeft het op Twils gemunt. Waarom? En wat heeft Merel met de dader?

Slapen doen we morgen weer is een Young Adult over vriendschap, dood en je minder voelen dan een ander.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

2 gedachten over “Leesclub Samenlezenisleuker:Slapen doen we morgen weer-De Cover!”

Geef een reactie

