Leesclub Circus Cesaria: Tijdens het lezen!

Leesclub4 copy

Het is alweer tijd voor onze tussentijdse vraag in de Leesclub. Wat is het weer gezellig in de chat! Whoohoo. Wij vroegen deze keer aan de deelnemers:

Wie is je favoriete personage en waarom?

Hier onder vinden jullie de bevindingen:

Bernadette:

Bertus en Antonio. Ondanks dat ze Noah niet kennen wordt hij als one of the guys gezien. Ze vertellen hem dingen over het circus en de bijbehorende mensen. En Antonio die zo zijn best doet om Noah bij Emily te krijgen. Ik hou van zulke mensen. Mensen die een luisterend oor bieden en je niet als een vreemde behandelen.

Mireille:

Voor mij is dit Noah, zijn groot intens verdriet bij het overlijden van Sara, zijn manier om te overleven en de kans die hij met beide handen grijpt om het verdriet te kunnen plaatsen.

Corina:

Emily is wel mijn favoriet. Haar verhaallijn raakt mij het meest, ondanks dat ik haar keuzes niet altijd snap.

Ellis:

Mijn favoriete personage is Cesar, de circusbaas. Heel bijzonder dat hij “beschadigde” mensen een tweede kans geeft in het circus. Hij is een vaderfiguur voor zijn circusfamilie en heeft altijd een luisterend oor. Kortom, het is gewoon een toffe vent en het lijkt me heerlijk zo iemand in de buurt te hebben.

Carin:

Hier heb ik even over na moeten denken, maar de figuur die mij het meest intrigeert is toch de circusdirecteur, Cesar. Wat drijft hem? Waarom biedt hij aan al die mensen die vast zijn gelopen en op de vlucht voor zichzelf of wie/wat dan ook een onderdak? Ik hoop dat hij in deel 2 wat meer op de voorgrond komt.

Arda:

Ik ga dan toch voor Cesar puur omdat ik het mooi vind dat (ook in het normale leven als we goed zoeken) hij zonder nadenken probeert het goede in mensen naar boven te halen en hun de tijd geeft om met afleiding, werk en een ritme hun verdriet of andere ellende te kunnen verwerken…

Amarins:

Alhoewel het volgens mij een hele softe jongen is hou ik toch zo van Noah uit dit verhaal. Heerlijk wat een lieve jongen. Hij wil ten koste van alles, met al zijn verdriet om Sara, toch Emily beter leren kennen. Hij geeft de liefde een nieuwe kans al hoe moeilijk dat ook voor hem is. En als dan uit komt wat er met Emily gebeurd is in het verleden is hij zo lief voor haar. Een jongen naar mijn hart die dit in mijn ogen ietwat saaie verhaal toch leuk maakt!

Karin:

Oehhh, ik twijfel. Er zijn meerdere personen die intrigeren maar als ik moet kiezen gaat het tussen Noah en Cesar en kies ik voor Cesar. Ik vind Cesar cool, een beetje mystiek ook, maar vooral een topper eersteklas.

Evy:

Het personage die mij het meeste aanspreekt is Cesar. Ik vind hem erg intrigerend en ik ben erg benieuwd naar zijn hele verhaal. Zijn interventie-acties zijn een rode draad door het boek en maken van alle verschillende verhalen van de personages een geheel.
Normaal voel ik mij niet aangetrokken tot 100% ‘Goede’ personages maar in dit geval lijkt dat wel zo te zijn!
Bovenal is het bewondering wat ik voel denk ik en het feit dat ik zelf niet zo onbaatzuchtig en geduldig zou kunnen zijn om te doen wat hij doet.

Anja:

Mijn favoriete personage is Cesar. Cesar is iemand die anderen wil helpen en ze de tijd geeft om zelf te ontdekken wat het juiste is. Niet door op de voorgrond te treden maar door anderen zelf na te laten denken en er voor anderen te zijn als ze hem nodig hebben. Geweldig als je zo in het leven kunt staan.

Over Circus Cesaria:

Een tragisch verlies heeft ervoor gezorgd dat Noah zijn verdriet al wekenlang in alcohol verdrinkt. Als hij een baan aangeboden krijgt bij een reizend circus, ziet hij geen reden om niet te gaan. Deze drastische verandering kan precies zijn wat hij nodig heeft.

Er lopen veel interessante mensen rond op het circusterrein, maar degene die eruit springt, is een meisje van zijn leeftijd dat voor iedereen een glimlach klaar heeft. Terwijl haar aanwezigheid hem uit een donkere put trekt, lijkt zijn nabijheid het tegenovergestelde effect op haar te hebben.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

