Myrtle (14) las: Meedogenloos-Scott Bergstrom*****

meedogenloos

Met dank aan Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar.

Serie The Cruelty – 1

Auteur: Scott Bergstrom

Vertaling: Sandra van de Ven

Uitgever: De Fontein

Aantal pagina’s: 448

Genre: Young Adult, Fictie 15+

Verschijningsdatum: 18 april 2017

Over de auteur:

Scott Bergstrom woont in Denver (Amerika) met zijn vrouw en dochters. Voordat hij boeken schreef, maakte hij reclame voor van alles: van pizza’s tot politieke partijen. Hij wilde iets heel anders doen en stortte zich op het schrijven van boeken. Inmiddels is hij wereldberoemd met zijn spannende YoungAdultserie The Cruelty. Naast schrijven is Scott dol op reizen, fotograferen en het kijken van kattenvideo’s.

( Bron: http://www.uitgeverijdefontein.nl )

Cover:

Ik vind het een super mooie cover, die door de blauwe kleuren met rode titel erg veel aandacht trekt, en waar ik niet zomaar aan voorbij zou lopen zonder het even op te pakken.

Achterflap:

Actiethriller Meedogenloos is het eerste deel in de YoungAdultserie The Cruelty van Scott Bergstrom.

Gwendolyn Bloom is 17, eigenzinnig en slim. Wanneer haar vader spoorloos verdwijnt in Parijs, hoort ze van de CIA dat hij al jaren als spion voor hen werkt. De CIA weigert haar vader echter te helpen. Gwen vertrouwt hen niet, zeker niet wanneer ze een gecodeerd bericht van haar vader vindt. Ze móét hem redden, koste wat kost.
Haar zoektocht brengt haar naar de onderwereld van Parijs, Berlijn en Praag. In deze keiharde wereld ontdekt Gwen dat zij net zo meedogenloos moet zijn als de mannen die op haar jagen.

Mijn mening:

Het verhaal gaat over Gwendolyn, ze woont alleen met haar vader, en is erg slim. Ze ziet kleine, maar hele belangrijke details, die veel mensen niet zouden opmerken. Ook is Gwen erg dapper en absoluut geen opgever (dat is ook wat ik zo leuk aan haar vind, het zit vaak tegen, maar opgeven komt in haar woordenboek niet voor). Als ze op een dag te horen krijgt dat haar vader is ontvoerd, gaat ze in haar eentje de zoektocht aan om haar vader terug te vinden.

Wat vond ik dit een leuk boek! Het was van begin tot eind erg spannend, alles werd precies goed genoeg beschreven, en daardoor kon ik alles heel helder voor me zien waardoor ik soms niet meer doorhad dat ik aan het lezen was en dacht dat ik een film aan het kijken was. Het werd ook op zo’n manier verteld dat ik het gevoel had dat ík Gwen was en alles aan het doen was. Op spannende momenten voelde ik mijn hart in m’n keel kloppen, en dan werd ik elke keer weer verrast over hoe slim ze is. Bij mij viel het kwartje vaak iets later. 😉

Meedogenloos  is echt een heel leuk boek voor jong én oud, en ik raad je sterk aan om het te lezen! Ik kan niet wachten tot ik het volgende deel ga lezen!

Conclusie:

Vijf sterren voor Meedogenloos.

Myrtle Meinen.

 

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

