Samen feest vieren

samen feesten

Afgelopen week was ik op een verjaardag van een vriendin. Ze was 50 geworden en dat moest gevierd worden natuurlijk. Het was een zaterdagavond en ik was vrij, dus hup met de man eerst even langs de Kazerie voor een mooi mandje en toen richting het feest”varken”.

Gelijk al gezellig en toen het groepje van “ons” eenmaal ook gearriveerd was kwam daar de onvermijdelijke onderverdeling…..mannen daar, vrouwen daar… en daar sta je dan..

Als enige vrouw zonder kinderen!

Je raadt vast al hoe het ging “Mijn kind dit, mijn kind dat en ik”…….. opeens is het “Goh wat zeg je weinig!” “Ja nou ja, ik heb geen kinderen dus geen idee hoe dat werkt, maar ik hoor wel eens van vrie…” Oooow nou blablablabla kind dit, kind dat…..

luieres

Uiteindelijk ben ik bij de mannen gaan staan voor een biertje en wat stom geklets. En dan is het ook niet goed. Mijn man kijkt me aan van: Hoezo sta je hier. Ja schat, hoezo niet? We zijn samen op een feestje en ik kan nu eenmaal beter kletsen over bier, voetbal en Formule 1 dan over luieruitslag, bedplassen en driftaanvallen van een peuter in een supermarkt.

Na een paar drankjes zijn we maar samen naar huis gegaan en heb ik me nog dagen zitten verbazen dat er blijkbaar nog steeds moeders zijn die onderling over echt niks anders kunnen praten dan hun ow zo geweldige kroost.

Ach ja dat hebben hun dan weer samen gemeen 😛

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

