Myrtle (14) las: De beslissende zomer-Nele Neuhaus****1/2

zomer

Met dank aan Uitgeverij Holland voor het recensie-exemplaar.

In deze serie verscheen eerder: Elena- Een leven voor paarden, Tegen alle hindernissen.

Auteur: Nele Neuhaus

Uitgeverij: Holland

Aantal pagina’s: 238

Genre: Young Adult / NUR 284

Verschijningsdatum: november 2016

De cover:

Ik vind de cover erg mooi! Je ziet het hoofd van een schimmeltje, het is een erg lief en sympathiek hoofd. En alhoewel ik erg van paarden hou pak ik niet snel een paardenboek op, maar deze zeker wel!

De achterflap:

Een leven zonder paarden kan Elena zich niet voorstellen. Als ze rijdt, vergeet ze alles en iedereen om haar heen. Het leven op de rijstal van haar ouders zou dan ook perfect zijn, als er geen vijandschap bestond tussen haar familie en die van Tim. Het valt niet mee om hun liefde geheim te moeten houden. Dan werpt een afschuwelijke gebeurtenis een donkere schaduw over alles. Uitgerekend Fritzi, het lievelingspaard van Elena, verdwijnt in de nacht. Elena en Tim proberen uit te zoeken wat er is gebeurd, maar doen een gevaarlijke ontdekking. Ineens staan ze voor de keuze wat er sterker is: hun liefde of de oude haat?

Mijn mening:

De beslissende zomer is deel twee van de, tot nu toe twee delen serie van Nele Neuhaus, een leven voor paarden. Deel één heb ik ook gelezen en De beslissende zomer was zonder twijfel net zo leuk als Tegen alle hindernissen.

Het begint met een proloog waarin een merrie met haar veulen wordt gestolen. Door wie of wat weet je niet, het begint dus al spannend! Na de proloog wordt er eerst in het kort een soort samenvatting over deel één verteld. Dat vond ik wel fijn want dan kom je er gelijk lekker in en denk je: owja dit weet ik nog! Het gaat vooral over de liefde tussen Elena en Tim, en over hoe goed ze elkaar kunnen vertrouwen. Daarbij komt nog de zoektocht naar de paardendief.

Het gaat niet alleen over de liefde, maar ook over de haat die nog altijd bestaat tussen de twee families. Ze kunnen hun liefde niet voor eeuwig geheim houden, maar wanneer komt nou eindelijk hét moment?

Ik vond De beslissende zomer echt een heel leuk boek. Er zaten wat onverwachte dingen in, maar het was soms ook wel erg voorspelbaar. Het is denk ik geen leuk boek voor volwassenen, maar ik heb erg van het boek kunnen genieten 😉

Conclusie:

Vier en halve sterren voor De beslissende zomer.

Myrtle Meinen.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

