Leesclub Tot de duivel het schip keert-De Cover

leesclub-nathalie-briessinck

**We zijn nu een paar dagen van start en de deelnemers hebben hun mening over de cover gegeven. En wat een heerlijke verschillende meningen weer!

Annemiek: 

De cover roept in combinatie met de titel wel een vraag op:
Een eenzaam schip ver weg op een donkere zee, welk onheil varen ze tegemoet? Maakt mij nieuwsgierig genoeg om te willen beginnen!

Jeroen: 

De cover licht naar mijn mening een tipje van de sluier op. Het is een duistere cover met een schip er op. Dit duidt erop dat het verhaal om de scheepvaart draait. Het donkere gedeelte refereert naar “de Duivel” in de titel. Ik vind de cover goed bij de titel van het boek passen en ik denk dan ook dat het een mooi verhaal is, met veel donkere kanten er in verwerkt.

Eveline:

De cover van Tot de duivel het schip keert komt mysterieus op me over. Het is zo donker. De onderste helft is zwart, dan een (donker)blauwe zee met dreigende, donkere wolken erboven en wat in de verte een zwart containerschip. Als dat maar goed komt 😉 Maar dat zal het ongetwijfeld niet komen gezien het genre van het verhaal…

Zou ik het boek oppakken in de boekhandel? Zeker weten! Weinig zo spannend als op open zee in de problemen komen.. ik hoop het nooit mee te maken! Een containerschip straalt sowieso weinig gezelligheid uit dus de toon is gezet! Ik heb er zin in 🙂

Marije:

Het boek heeft een mooie cover. Een beetje duister: donkere lucht, donker water en dan (het silhouet van) het schip in het blauwe licht. En de titel van het boek lijkt op een naamplaatje met de verschillende lettertypes alsof de duivel de inleiding is en het schip het hoofdverhaal.

Katja:

Ik vind de cover iets mysterieus hebben. De onderste helft is zwart met het silhouet van een schip. Bovenste helft is blauw met wolken. De titel van het boek geeft niets weg over het verhaal maar vind ik op zich wel bijzonder en ik vraag me af hoe de schrijfster bij die titel gekomen is. Hij wekt alleszins mijn nieuwsgierigheid op!

De manier waarop de titel op het boek staat, zo in het gele vak,  doet me denken aan jeugdboeken die ik vroeger las (ik kan nu niet meteen op titels komen maar het heeft wel iets bekends).

Nathalie:

De cover is mysterieus en wat te donker naar mijn smaak. Je kan water – een rivier? – en een boot onderscheiden maar de plaatsnaam Antwerpen staat er onder om het boek te kunnen lokaliseren. Dan had dit wat mij betreft meer door de cover verbeeld kunnen worden bijvoorbeeld met een skyline met een kathedraal of een “hand werpende” Brabo bijvoorbeeld. Op zich is het beeld wel oké welteverstaan.

Annette:

Het schip in de verte dat opgaat in de zee met daar boven de dreigende wolk heeft iets mysterieus. Je vraagt je af waar het vandaan komt, waar het heen vaart en waarom. Dat nodigt uit! Wat ik jammer vind is dat het kader geen aandacht opeist, wat mij betreft iets te veel. Doordat de titel in twee delen en in andere lettertypen is weergeven, meet daarbij het rondje met NB, de naam van de auteur en “Antwerpen” ook weer in een andere groottes vind ik het ook wat rommelig. Het rondje met NB vraagt bij mij om de meeste aandacht. Dit blijkt de uitgever te zijn, wat ik zelf het minst interessant vind om te weten. De kleurstelling van het kader vind ik ook enigszins afbreuk doen aan het mysterieuze en krachtige van de foto. En: Antwerpen? Is dat waar het zich afspeelt, is dat waar de foto genomen is of is het de plaats van uitgave?

Marjo:

De cover ziet er netjes en verzorgd uit. Het lijkt wel of de duivel het schip tot zich genomen heeft. Kortom, een huiveringwekkende aanblik. Het boek oogt als een thriller, hoewel het een historische roman is. Ik ben heel benieuwd.

Chrisje:

Adembenemend, sinister, zwoel, somber, spannend. Allemaal woorden, die in me opkomen als ik de cover bekijk. Zeker een omslag als ‘lokker’ om het boek vast te nemen.  Blijkt dat schrijfster Nathalie de cover zelf ontworpen heeft. Straffe dame!

Miranda:

De cover vind ik erg mysterieus en onheilspellend. Wat kan ik nu verwachten van dit boek? Een schip aan de horizon op een donkere zee, dat moet toch veel ellende betekenen. Wat voor een geheimen schuilen er in dit boek. De cover roept veel vragen op. Een grote donderwolk boven zee, wat zal er gebeuren? Ik ben echt zeer nieuwsgierig wie de duivel in dit boek is?

**Prachtig toch al die omschrijvingen? Tijd om Tot de duivel het schip keert open te slaan met zijn allen. Volgende keer gaan we verder op de inhoud, we zijn ready to read dus graag tot dan! 😀

 

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

