Myrtle (14) las: Moordspel-Cis Meijer****1/2

moordspel

Auteur: Cis Meijer

Uitgeverij: De Fontein

Aantal pagina’s: 300

Genre: Young Adult / NUR 284, 285

Verschijningsjaar: 2016

Cover:

Het is een erg mysterieuze en griezelige cover, die ik zeker zou oppakken, je ziet een gestalte van een meisje in een donker bos. De titel er dan in rode letters onder, maakt het echt af. Toen mama mij dit boek liet zien en vroeg of het me een leuk boek leek, zei ik direct ja, ik vind dit echt een mooie cover.

Achterflap:

Vier spelers, één slachtoffer

Robin en Kai gaan met hun klas naar de Ardennen, maar vlak voor vertrek wordt Kai wegens agressief gedrag van school gestuurd. Robin is woedend. In de Ardennen haalt ze haar vriendin en twee vrienden over om tijdens een moordspel de leraar die Kai heeft weggestuurd een lesje te leren. Dat blijkt een gevaarlijke zet, want hij is ineens spoorloos. Speelt hij een spel met hen? Robin vreest dat haar leraar echt in de problemen zit en gaat naar hem op zoek. Wanneer haar beste vriendin ook verdwijnt, verandert de zoektocht in een regelrechte nachtmerrie.

Mijn mening:

Nadat ik de Tweeling voor school moest lezen, waar ik gewoon niet doorheen kwam, verheugde ik me heel erg op dit boek.

Robin en Kai zijn broer en zus, maar ook beste vrienden, ze doen alles samen. Nu dat Kai thuis moet blijven, heeft Robin al veel minder zin in het uitje. Ze mist haar broer heel erg, maar heeft wel een plan om leraar De Beuker terug te pakken en samen met haar beste vriendin en twee vrienden heeft ze een heel plan gemaakt. Het gaat allemaal eigenlijk perfect, totdat De Beuker onverwacht niet terugkeert. Eerst denken ze nog dat hij een spelletje met hen speelt, maar Robin vertrouwt het niet en vindt al gauw achterdochtige dingen.

Het boek begint met een proloog, de tekst is op de kop geschreven en er staan voetstapjes aan de bovenkant van de bladzijde, deze stukjes op de kop geschreven tekst komen vaker voor in het boek. Al snel begrijp je waarom er voetstapjes boven deze stukjes tekst staan.

Het boek was van het begin tot het eind spannend en super leuk, elke keer als ik dacht nu moet ik echt gaan slapen las ik toch nog even een hoofdstuk, want het was net weer een spannend stukje 😉 Ik denk niet dat dit een leuk boek is voor volwassenen, daar is het misschien net iets te kinderlijk voor. Het boek is in de ik-vorm geschreven, mijn lievelingsvorm, het is dan altijd nog wel de kunst om het zo te schijven dat je je goed kan inleven in de hoofdpersoon. Dit is erg goed gelukt, ik kon me erg goed inleven in de keuzes die Robin maakte en het leek net of ik de spanning voelde die zij voelde terwijl ik aan het lezen was.

Conclusie:

Vier en halve sterren voor Moordspel.

Myrtle Meinen.

 

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

