Leesclub Zoetbitter-Tijdens het lezen

minileesclub

We zijn alweer een week aan het lezen en waar de één nog moest beginnen was de ander door het verhaal gevlogen en heeft het al uit.

In de chat hebben we gevraagd aan onze deelnemers hoe ze dachten dat het verhaal zou verlopen vanaf hoofdstuk 5. Heel tof en gezellig en we doen zelf ook mee 🙂

Hierbij de te leuke antwoorden tot nu toe!

Annemiek:

Een mogelijke romance op het werk misschien? Of Tess gaat bedenken hoe ze verder wil in haar ontwikkeling, dit blijven doen of iets anders.

Marije:

Ik moet erg wennen aan de hoofdpersoon. Ik vind haar erg ‘slachtofferig’ of ligt dat aan mij? Alles ‘overkomt’ haar en ze laat het gebeuren. Ik heb nog geen idee hoe het verder gaat. Hopelijk krijgt ze haar leven onder controle en leert meer over het restaurant vak.

Eveline:

Op dat moment is er net een nieuwe wereld voor Tess open gegaan. Ze heeft haar eerste drankje na het werk en het blijkt veel meer te zijn dan een ‘lullig’ glaasje huiswijn. Ze leert haar collega’s beter kennen en hoopt dat ze deel uit kan maken van dat wereldje. Ik hoop (en verwacht) dat Tess deel uit gaat maken van de inner circle van het Restaurant en veel wilde avonturen met hen mee gaat maken waarbij kwalitatief goed eten, wijn én liefdesperikelen een grote rol spelen.

Jeroen:

Na hoofdstuk 5 gaat Tess steeds meer met haar collega’s om denk ik. Ze leert ze beter kennen, krijgt misschien wel een relatie en leert meer over de “echte grotemensenwereld”, terwijl ze altijd in een beschermd wereldje heeft geleefd. Op deze manier komt ze ook meer over zichzelf te weten denk ik.

Corina:
Ik verwacht dat Tess wat meer diepgang gaat krijgen en wat “mondiger” wordt. Een liefde zie ik ook wel gebeuren.

Yvonne: 

Uhm ik verwacht eigenlijk meer van hetzelfde, het kabbelt door. Ik hoop nog verrast te worden met iets spannends of diepzinnigs.

Karin:

Ik heb Hoofdstuk 5 net uitgelezen. Ik vind het zeer origineel geschreven, echt een eigen schrijfstijl. Het horecagebeuren is iets waar ik graag over lees ook. De personages spreken me aan, kortom ik zit lekker in dit boek. Ik denk, zoals de achterflap al zegt dat er nog leuke dingen aan zitten te komen met vooral Jake in de hoofdrol. Verder ben ik zeer nieuwsgierig of ze binnen dit restaurant haar uiteindelijke plek gaat vinden, of toch uiteindelijk zelf wat opzet en of er nog ooit contact zal zijn met het thuisfront. Het leest ondanks de aanwezige hak op de tak heel lekker weg.

Kimberley:

Aangezien veel mensen positiever worden, verwacht ik wat meer stabiliteit in het verhaal. Echter krijg ik die indruk nu nog helemaal niet. Dus gebaseerd op het verhaal verwacht ik dat dit doorkabbelt maar op basis van de leesclub dat het beter wordt.

Chrisje:

Ik verwacht complexe karakters en heb hoge verwachtingen qua verhaallijn.

Miranda:

Ik verwacht dat Tess na hoofdstuk 5 helemaal wordt ingewijd in het ingewikkelde en zware leven van de horeca. Ze zal terechtkomen in ingewikkelde verhoudingen. Ook de verschillende mannen om haar heen zullen zeker een rol gaan spelen in haar leven. Vooral Jake is een mysterieuze man die aantrekt en afstoot. Simone zal haar onder haar hoede nemen en haar onderwijzen. Tess wordt als plattelandsmeisje de wereld van drugs ingetrokken alsof dat heel normaal is. Het verhaal wordt steeds beter. Ook al gaat het nog steeds van de hak op de tak.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

