Inschrijving Leesclub Samenlezenisleuker: Zoetbitter-Stephanie Danler

Daar is tie dan, de eerste echte Samenlezenisleuker-Leesclub! We werden benaderd door Uitgeverij Prometheus met de vraag of wij mee wilden werken om Zoetbitter van de Amerikaanse Stephanie Danler onder de aandacht te brengen in de vorm van een leesclub. En natuurlijk willen wij dat!

minileesclub

Maar dat kunnen we niet zonder jullie!

We lezen zelf ook mee en mogen daarnaast acht deelnemers blij maken met een Ebook exemplaar, mits je bereid bent het boek na ontvangst binnen drie weken te lezen en een recensie te sturen naar:

samenlezenisleuker@gmail.com.

Natuurlijk plaatsen wij die op ons blog en het zou bijzonder fijn zijn dat je je recensie dan ook plaatst op Hebban en/of Bol.

Daarnaast kom je tijdens het lezen gezellig in onze tijdelijke Facebook-Messenger-Chat om zo met elkaar (wij zitten daar natuurlijk ook in) over het boek te kunnen brainstormen en ons van updates/quotes te voorzien welke wij tijdens het lezen zullen plaatsen.

Wil je meedoen? Stuur ons een mailtje met je motivatie en dan zullen wij acht mensen gelukkig maken. De inschrijving loopt t/m 27 december, om daarna in het nieuwe jaar te gaan starten. Yeah!

Succes, wij hebben er zin in!

Over Zoetbitter:

Je ontwikkelt een smaak. Je smaakpalet wordt een plek op je tong waar je registreert. Waar je woorden creëert voor de sensaties in je mond. Eten wordt een op taal gebaseerde kunstvorm. Je zult nooit meer simpelweg eten.

Tijdens de benauwde zomer van 2006 laat de 22-jarige Tess haar alledaagse, provinciale leven achter zich en vertrekt naar New York voor een nieuwe start. Als plattelandskind is Tess niet opgewassen tegen de losgeslagen levensstijl van de schreeuwerige New Yorkers. Ze huurt een kamer in Brooklyn en slaagt erin een baan te vinden als assistent-kelner bij een befaamd restaurant in Manhattan.
Tess sleept je mee door het chaotische, slopende, fascinerende horecaleven waar ze in belandt, tegen het decor van het genadeloze, rumoerige New York. Ze leert over oesters, champagne, bourgondische omgangsvormen en het nachtleven dat begint na sluitingstijd.
Net op het moment dat ze de smaak te pakken krijgt, raakt ze verstrikt in een ingewikkelde maar verleidelijke driehoeksverhouding met een ingetogen, bloedmooie barman en een oudere collega aan wie Tess zich vastklampt als een kind aan haar moeder.

Zoetbitter is een zintuiglijke roman over verlangen, smaak en wat er overblijft na ontnuchtering. Maar boven alles is dit een verhaal over ervaringen: zoet én bitter.

Stephanie Danler (1983) woont in Brooklyn, New York. Ze is afgestudeerd aan de New School in de richting Creative Writing. Ze werkte als serveerster in het Union Square Café tot haar roman door een uitgever bij OneWorld ontdekt werd. De rechten van Zoetbitter zijn verkocht aan Engeland, China, Duitsland, Taiwan en Nederland.

‘Een boek dat vastgelijmd zit aan je handen terwijl je in één ruk door de pagina’s racet.’ ELLE

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

5 gedachten over “Inschrijving Leesclub Samenlezenisleuker: Zoetbitter-Stephanie Danler”

  1. Het lijkt me een interessant boek. Ik wil er graag mijn mening over geven. Ik ben geen lid bij Hebban maar op de webpagina van Bol.com wil ik mijn mening wel kwijt. Wanneer zou de link voor het Ebook worden doorgestuurd omdat ik een beetje wil plannen.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik zou graag mee willen lezen en een recensie achterlaten op de gevraagde pagina’s. Ik lees tijdens woon-werkverkeer, dus 3 weken is prima te doen.

    Like

  3. Goedemiddag, ik ben een lees-eter, lees zelfs graag etiketten van produkten en kookboeken, terwijl ik koken verschrikkelijk vind. Als muziekfanaat schrijf ik ook vaak recensies op Bol. Lijkt me een boeiend boek, lees graag mee, al ben ik zelf nooit in NY geweest, wel van de ervaringen van mijn zoon gesmuld.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

