Samen Kerst vieren

kerst crien 3.jpg

 

Het is bijna zover…. de feestdagen en die vier je natuurlijk samen! Toch? Ik wel in ieder geval. Sowieso met mijn man natuurlijk, maar da paps wordt niet vergeten en ook de kids en de schoonfamilie worden “ingepland” want als je het niet samen viert dan is het toch geen feest?

Ik hou sowieso van samen… de groep en het blog en de vele items hebben niet voor niks dat woord 9 van de 10 keer in de titel.

Maar toen zat ik pas na het werk even aan de bar met een glaasje wijn (jaja alweer) en sprak een “kroegvriendin” (tja hoe noem je dat als je het altijd gezellig hebt samen in ’t café maar elkaar verder eigenlijk niet ziet?) En wat bleek? Ze had geen plannen met Kerst? Familie heeft ze niet en al haar vriendinnen hadden belangrijke afspraken… ‘Dus Corrie ik ga maar vragen of ik kan werken want voor de derde keer alleen thuis is toch ook niks?’

Mijn hart brak en ook mijn man keek me gelijk aan van: ‘Dit kan toch niet?’ Ook hij is van het samen (behalve als het op lezen aankomt dan)  dus we hebben haar gevraagd mee te gaan op eerste Kerstdag als we gaan uit eten met da paps. Want je laat toch iemand niet alleen zitten???

kerst-crien-2

Wat is er toch gebeurd met de saamhorigheid? Het zorgen voor je vrienden? Het wat leuks doen voor een ander?

Ik weet ’t niet, maar wij gaan SAMEN een hele fijne kerst tegemoet.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

