Joyce las: Slapen op je tenen-Henk Godthelp*****

slapenopjetenen

Gastrecensie Slapen op je tenen van Henk Godthelp.

De cover:

De laarsjes op de cover van het boek wekken mijn interesse en ik word direct nieuwsgierig naar het verhaal. Ik vraag me af wat deze schoenen in het verhaal voor rol spelen en van wie ze zijn. Alleen al voor de cover van het boek geef ik een 7.

Korte inhoud:

Het boek gaat over de vrienden Herman Lampra en Erik ten Hoop. Zij kennen elkaar al tientallen jaren en zijn hele goede kameraden. Herman krijgt in zijn leven met flink wat tegenslagen te maken en kan dit niet verwerken. Dit zorgt onder andere voor slechte verhoudingen met vrouwen (waaronder met zijn vrouw Talk en dochter Nance), een drankverslaving en een ernstige longziekte door roken. Erik is naast zijn enige vriend, zijn steun en toeverlaat. Wat voor Erik een goede vriendschap is, wordt voor Herman een obsessie. Hij wil niet alleen op Erik lijken, maar zoals Erik zijn. Zodat hij zelf zonder al te veel problemen uit het leven kan stappen…

De beoordeling:

Deze roman is mij zeer goed bevallen. Het heeft een vlotte schrijfstijl en er komt een hoge dosis (soms seksueel getinte) humor in voor. Het boek gaat over “moeilijke” onderwerpen, maar is absoluut niet beladen. Het boek zet je wel aan het denken. Wat ik als vrouw zijnde erg leuk vind, is dat het boek uniek is in zijn soort. De hoofdpersonen in het verhaal zijn mannen en zo is het verhaal ook geschreven. Geen typisch “vrouwenboek” naar mijn idee. Tevens spreekt de “aparte” denkwijze van Herman me aan. Het maakt hem een interessant persoon. De plot is verrassend en vooral onverwacht. Dit maakt het boek naar mijn mening extra goed. Een aanrader voor zowel mannen als vrouwen!

Het boek krijgt van mij vijf sterren.

Joyce Van Sint Feijth.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Een gedachte over “Joyce las: Slapen op je tenen-Henk Godthelp*****”

Geef een reactie

