Myrtle(13) las: Tegen alle hindernissen-Nele Neuhaus*****

elena_tegen-alle-hindernissen-vk

Met dank aan Uitgeverij Holland voor het recensie-exemplaar.

Cover:

Een erg mooie cover, ik zou dit boek zeker oppakken. Je ziet een pony in het zwart-wit en in paarse letters de titel.

Achterflap:

Paarden zijn Elena’s wereld. En de rijstal van haar ouders is haar leven. Vol liefde zorgt ze voor haar paard Fritzi, die als veulen zwaar gewond is geraakt en door iedereen is afgeschreven. Met haar beste vriendin Melike en Tim traint ze hem op een geheime plek ergens in het bos. Tim, die haar hart sneller doet kloppen, maar uitgerekend de enige jongen is met wie ze nooit samen zal mogen zijn. Want tussen de familie van Elena en Tim heerst een jarenlange vijandschap. Als Elena probeert te ontdekken wat er in het verleden is gebeurd en waarom ze elkaar zo haten, komt ze een donker geheim op het spoor.

Eerste deel in een Young Adult paardenserie, van de bekende thriller auteur Nele Neuhaus.

Mijn mening:

Vol enthousiasme begon ik in dit boek, want als paardenfan leek mij dit boek echt heel leuk. De proloog wordt beschreven in de derde persoon, terwijl de rest van het boek is geschreven in de ik-vorm. Zelf vind ik de ik-vorm erg fijn lezen. Elena (13) woont op de Merelhof, de springstal van haar opa en oma. Haar vader is een bekende springruiter die vaak samen met Christian, haar broer, op concours is. Christian kan goed rijden, maar heeft geen gevoel voor paarden. Elena daarentegen heeft wel echt een gevoel voor paarden, alleen wordt dat niet echt opgemerkt. Tim zit bij Elena op school en kan ook heel goed rijden. Elena vindt hem leuk, maar het is een Jongbloed en ze mag van haar vader niks te maken hebben met de familie Jongbloed. Ze snapt niet waarom niet en gaat het uitzoeken.

Ik vond dit echt een heel leuk boek en ik heb echt heel erg genoten tijdens het lezen. Sommige paarden termen waren verkeerd vertaald, maar dat was niet echt storend. Ik vond dit boek vooral leuk, omdat het totaal niet voorspelbaar was en omdat Elena echt een leuk personage is waarbij je je echt in kan leven in haar situaties. Het leek net of ik kon voelen wat zij voelde qua emoties. Dit is de eerste keer dat ik een Young Adult paardenboek las, maar zeker niet de laatste!

Conclusie:

Schrijfstijl: 5

Plot: 4

Leesplezier: 5

Originaliteit: 5

Vijf sterren voor Tegen alle hindernissen.

Dit is de eerste keer dat ik vijf sterren geef, maar het is dik verdiend. Wat een gaaf boek!

Myrtle Meinen.

 

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

