Karin las: Eindbestemming van Marjolein van der Gaag en Marcella Kleine

Eindbestemming

Over de auteurs:

Marjolein van der Gaag en Marcella Kleine, die in 2014 samen de zinderende zomerthriller Hels schreven, hebben de handen opnieuw ineengeslagen. Met de bundel Eindbestemming laten de sisters in crime zien dat een zorgeloze vakantie ineens kan veranderen in een huiveringwekkende trip.

Marjolein van der Gaag is freelance journaliste en auteur. Eerder schreef ze de thrillers Neerslag (2015), Palm Village (2013) en Gevaarlijk spel (2012).

Marcella Kleine-de Peuter werkt met mensen die door psychische problemen zijn vastgelopen of delicten hebben gepleegd. Daarnaast schreef zij de psychologische thrillers Souvenir (2015) en Schemergebied (2014) en de spannende romans Schijnvertoning (2012) en De Voltooiing (2012).

Dank voor het recensie-exemplaar.

Cover:

De omgevallen kinderfiets in een bos trekt gelijk de aandacht. De kleuren wat flets, het gezicht zag ik pas later! Het feit dat het om acht zinderende zomerthrillers gaat, van de hand van deze auteurs, maakte dat ik Eindbestemming zo snel mogelijk wou lezen.

Achterflap:

Op mijn tenen loop ik het bos in omdat ik niet gehoord wil worden. Voor wilde dieren ben ik niet bang, maar de afgelopen nacht spookt nog door mijn hoofd.  Heeft hij een ander en wil hij mij uit de weg ruimen? Geen mens zal me hier terugvinden als ik plotseling verdwijn. Of als Frank doet alsof ik verdwenen ben.

Wie kijkt er niet uit naar een onbezorgde vakantie? Maar soms gaat het op reis gruwelijk mis. Ongerept natuurschoon, afgelegen campings en luxe hotelsuites in wereldsteden kunnen zomaar het decor worden van angstaanjagende taferelen.

Mening:

Acht zinderende zomerthrillers…wie wil dat nou niet? En zinderend zijn ze!

Eindbestemming is een zalige Thrillerbundel die variatie en leesplezier garandeert. Van der Gaag en Kleine trakteren je om de beurt op een kort verhaal.

Mooi om te ervaren hoe de schrijfstijlen zo anders zijn maar beiden bijzonder fijn en meeslepend op hun eigen manier, afwisselend in de perspectieven. Waar het ene verhaal lugubere elementen bevat, is de ander intrigerend, bizar of soms ook gewoon lekker over the top. Met allemaal één overeenkomst: ze zijn spannend!

Her en der wat ongeloofwaardig? Jazeker wel, maar ik vond dat juist ook de kers op de taart. De verhalen zijn kort, pakkend, volledig en bieden wat je van een thriller mag verwachten. Eindbestemming leest als een trein, is een ware pageturner en de laatste twee verhalen vond ik werkelijk subliem!

Als twee harde klappen op de vuurpijl en dan is het balen dat het alweer gedaan is…

Conclusie:

Aanrader.

Vier stralende sterren op alle fronten.

Karin Meinen.

 

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Een gedachte over “Karin las: Eindbestemming van Marjolein van der Gaag en Marcella Kleine”

Geef een reactie

