Samen met Saskia Jansen Storyteller: Allanggg weer terug

Allang weer terug

“Liefje!”, gilt mijn vriend Marcel in mijn oor door de telefoon.
Marcel is een van mijn beste vrienden. Hij is homoseksueel en dat maakt dat het erg prettig omgaan is met hem, aangezien mijn man zich geen zorgen hoeft te maken dat ik per ongeluk verliefd zal worden op hem.
Marcel leerde ik kennen op een manege waar hij al jaren rondliep, en waar ik nieuw kwam werken.
Na mijn eerste werkdag daar, vroeg Marcel of ik samen met hem en een vriendin nog even mee ging naar de McDonalds. Blij dat ik zo aardig ontvangen werd door deze nieuwe mensen ging ik direct mee.
Op de parkeerplaats van de McDonalds moest ik erg nodig plassen en besloot om even tussen wat geparkeerde auto’s te gaan zitten.
Marcel deed net of hij mij ging filmen om het op YouTube te zetten.
Wanneer mensen ons nu weleens vragen hoe wij elkaar ontmoet hebben, zegt Marcel altijd: “Op een parkeerplaats met haar broek op haar knieën.”

Die avond kwam ik pas om drie uur ‘s nachts thuis. Mijn man vroeg zich bezorgd af ,of dit iedere avond zo zal gaan.
In geuren en kleuren, en veel te enthousiast, heb ik nog tot half vijf zitten vertellen over Marcel.
Mijn man was duidelijk not amused. Ik was net even iets te enthousiast over deze onbekende man.
Iedere keer als ik met Marcel ergens heen ging werd het nachtwerk. Of erger nog, ochtend.
Mijn man werd extreem achterdochtig en wilde Marcel nu toch weleens ontmoeten. Ondanks dat ik hem steeds vertelde dat Marcel echt alleen op mannen viel, was hij niet overtuigd.
Dus Marcel werd uitgenodigd, samen met zijn vriend.
Marcel stelde zich voor aan mijn man en het klikte direct. Terwijl mijn vrienden in de woonkamer aan een wijntje zaten, liep mijn man naar mij in de keuken. Met een hand op mijn kont fluisterde hij in mijn oor: “Je mag wel met Marcel omgaan hoor”.
Lachend riep ik: “Ik zei het toch, wereldgozer!”.
Mijn man mocht hem ook vreselijk graag. Marcel is altijd vrolijk en positief. Een enorm gezelschapsdier. Over de 3300 vrienden op Facebook, en echt heel geliefd bij mannen en vrouwen.

Op een dag vroeg Marcel of ik met hem mee wilde op wedstrijd met de paarden. We zouden dan wel al om half zes in de ochtend op stal moeten zijn. Omdat ik geen ochtendmens ben aarzelde ik wel eventjes. Maar door zijn aanstekelijke enthousiasme zei ik toch weer ja.
Hij stelde voor om de avond van tevoren lekker “even” een drankje te gaan doen ergens. Bezorgd had ik gezegd dat we wel om half zes alweer op stal moesten zijn.
“Ja, dan zijn we allang weer terug hoor”, zei hij lachend.
Wederom had ik mij over laten halen.
Al om half twee zat ik te tollen van de slaap, maar de mannen waren nog lang niet moe.
Springend en dansend zijn we doorgegaan tot vier uur.
Naar huis gaan had voor mij geen zin meer, over anderhalf uur moesten we er alweer uit. Ik appte mijn man dat ik bij Marcel en zijn vriend bleef slapen.
“Daar ligt een luchtbed”, Marcel wees naar een plat pakje op een stoel.
“Ja dahag, ik ga met mijn dronken hoofd echt geen luchtbed opblazen gek”.
“Dan moet je maar tussen ons in”, zei hij terwijl hij zijn hagelwitte tanden stond te poetsen.
“Nou, heel graag”, grapte ik. Lang geleden dat ik tussen twee extreem mooie mannen heb gelegen.
“We moeten wel echt gaan slapen nu”, zei Marcel en draaide zich om. Zijn vriend rolde de andere kant op, en daar lag ik dan. Met mijn pyjama braaf dicht tot aan mijn kin, tussen twee heerlijk ruikende sexy mannen. Die Jack Russel op mijn voeten probeerde ik even weg te denken.
“Welterusten”.
“Welterusten”.
Na een stilte van twee minuten zei ik; “Sjezus, wat ruiken jullie lekker”.
“Ga slapen Sas, jij hebt Bob”.
Weer twee minuten stilte, het is pikdonker.
“Het is toch net of ik voor een dichte Jamin sta met een heleboel geld”, zeg ik met een zucht. We lachen alle drie keihard.
“Nu gaan we echt slapen, we moeten er bijna uit”.
“Truste”.
“Truste”
“Vinden jullie het heel erg als ik even masturbeer, ik kan me totaal niet ontspannen zo”.
We gieren alle drie weer van het lachen.
Pas tegen vijf uur vallen we in slaap.
Om half zes staat Marcel gedoucht en wel zingend in de kamer. Hij ziet eruit alsof hij een week naar een rustoord is geweest in een land waar elke dag de zon schijnt.
Zijn vriend ziet er ook niet echt gevouwen uit, maar is wel degelijk chagrijnig.
Als ik in de spiegel kijk schrik ik me een ongeluk. Ik ben lijkbleek, mijn make-up zit rond mijn ogen waardoor ik op een pandabeer lijk. Ik laat een boer en proef nog steeds bier.
“Ach jezus, ik ga niet hoor, ik voel me niet zo goed”, zeg ik terwijl ik terug op bed spring en verdwijn onder de dekens.
“Ik ga broodjes bakken”, zingt Marcel overdreven vrolijk.
“Snuif jij coke ofzo joh”, gil ik hem na. Ik snap niet waar hij die energie en dat frisse uiterlijk vandaan haalt na zo een korte nacht en zoveel alcohol.
Ik word gedwongen om uit bed te gaan. De geur van vers gebakken broodjes zweeft al door het huis.
Met lood in mijn beide benen strompel ik naar de douche. Het is echt een homo huis , denk ik als ik staar naar het gedrapeerde douchegordijn. Ik zoek naar een ingang. Het lukt me niet dus schuif ik de hele zooi maar aan de kant.
Wanneer Marcel zijn vriend zijn tanden komt poetsen gilt hij ineens naar beneden:

“ Oh Mars, ze heeft de diva-ingang genomen!”.
Blijkbaar heb ik het hele gedrapeerde spulletje vernacheld. We gieren het allemaal weer uit van de lach.

Veel te laat zijn we op stal. We vlechten het paard. Poetsen zijn vacht totdat hij glimt en laden alle spullen in.
Marcel rijdt de sterren van de hemel en wint de wedstrijd.
En dat na een nacht van maar anderhalf uur. Hij lijkt soms wel buitenaards.

Wanneer het paard en alle spullen aan het einde van de middag weer op stal zijn, maak ik mij klaar om eindelijk naar huis te gaan.
“Zullen we nog even een drankje doen?”, vraagt Marcel vrolijk.
“Nee man, ik moet echt naar huis. Ik moet morgen om acht uur weer werken”, zeg ik terwijl ik moet gapen.
“Oh joh, dat lukt, dan zijn we allang weer terug”.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

