Myrtle las Loverboys van Helen Vreeswijk ****

Loverboys

Cover:

Je ziet de achterkant van een meisje in de schaduw. Ik vind het een mooie cover, maar ik ben het boek vooral gaan lezen omdat ik de achterflap heel leuk vond.

“Bij hem leek alles volmaakt”

Achterflap:

Twee doodgewone meisjes ontmoeten een ongewone jongen. Mo is knap, spannend en mysterieus. Maar Mo is een loverboy.

Hij overlaadt hen met cadeaus en doet alles om het hen naar hun zin te maken. De meiden worden smoorverliefd en dat is precies wat hij wil. Om te bewijzen dat ze van hem houden, gaan ze ver. Veel te ver.

Mijn mening:

Twee beste vriendinnen Lisa en Kelly zitten bij elkaar in de klas. Ze worden verliefd op dezelfde jongen, Mo. Hij bespeelt ze zo dat ze allebei verliefd worden, hij geeft hun cadeaus. Mo zegt tegen Kelly dat hij haar leuk vindt en tegen Lisa dat hij haar juist leuk vindt.

Dit is het derde boek wat ik gelezen heb van Helen Vreeswijk. Bloedbroeders en De Kick vond ik ook geweldige boeken.

Loverboys vond ik weer heel anders maar net als de andere boeken erg makkelijk en fijn om te lezen. Ik vond het indrukwekkend om te lezen hoe iemand een ander kan bespelen die kwetsbaar is en wat verliefdheid met je kan doen. Dat liefde dan blind maakt en twee vriendinnen dan tegen elkaar uitgespeeld worden en daarin meegaan. Het verhaal wordt vanuit verschillende personen verteld, en ik houd daar erg van.

Ik was erg benieuwd hoe het zou aflopen met Lisa en Kelly en ik las het boek dan ook weer in één ruk uit!

4 dikke sterren voor Loverboys.

Myrtle Meinen.

Gepubliceerd door

Samenlezenisleuker

Recensies, winacties, tips, leesclubs, columns, een kort verhaal of interviews! Kortom, alles wat maar gezellig en leuk is met betrekking tot boeken :-D

Geef een reactie

